18 mars, 2009

Vi drömmer


1.
I natt drömde jag att vi hade vårt releaseparty på Södra teatern (fast den var större än i verkligheten). Det var helt slutsålt och en frikyrklig stämning i publiken. När vi sprang ut på scenen kom plötsligt en gigantisk gospelkör och skulle sjunga med oss under hela uppträdandet.
Min mamma och hennes man satt längst fram. Jag hade blåa kläder på mig. Tyvärr var jag inte helt bekväm i min kostym. En av tjejerna i gospelkören sa att jag inte fick ha på mig mina kläder så jag var tvungen att sätta på mig en av deras gospelkostymer.
Samira blev galen över hela situationen och gick av scenen, hon började fotografera oss istället.
När vi sjöng fick jag inte stå bredvid någon av mina stämkamrater. Jag fick panik i min gospeldräkt och gick av scenen och började leta efter mina kläder backstage. Någon av gospelfolket hade gömt mina kläder. Jag hittade dom inte, vilket var extremt stressande.

2.
Jag drömde att mina leksaksdinosaurier levde och sprang omkring jättesnabbt i hela lägenheten, små och söta men ändå läskiga.

3.
Jag drömde att jag var ute och flög i flygplan samt om en massa hundar varav en var dålig i magen.

4.
Och jag drömde att jag hade en middagsbjudning med Barack och Michelle Obama hos mig. Sedan blev det av någon anledning dålig stämning och de gick tysta och besvikna därifrån. Jag tror att det var mamma som sa något dumt.

5.
Jag drömde att jag var ihop med Mathias Dahlgren och bodde på hostel, han hade mustasch.

6.
Jag drömde att vi var med i P3, men det var en gigantisk studio och Sophie började gå runt runt i hela rummet i stora cirklar omkring oss, och vi kom lite ur fas och tappade bort vilken låt vi sjöng. Då tog hon i stället fram olika bilder och försökte få oss att improvisationssjunga om det vi såg på bilderna. Flera av oss blev rasande över detta tilltag men fick försöka hålla oss lugna eftersom det var direktsänt. Det blev ett konstigt radioinslag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar läsning

Anonym sa...

Hahahaha!!
Ja men det var precis vad jag tänkte göra på Cirkus om stämmorna inte sitter smäck!

/Fr.

Anonym sa...

Det roligaste inlägget of all time!